Дистанційне навчання 3

08.05.2020

1.
7клас. Укр. мова
Вигук як особлива частина мови.
Пергляньте навчальне відео
https://www.yккutube.com/watch?v=quI3TyCgd94
https://www.youtube.com/watch?v=mpYlMJ6JdZ
Опрацюйте матеіалпідрручника ,п. 51.
Розгляньте таблицю, со190.
Виконайте квправи 543, 545, 549.

2.
8клас.Рос.мова.
Диалог. "Спортивные игры"
https://www.youtube.com/watch?v=KqyW6yC_m-8
https://www.youtube.com/watch?v=J8CUQw6oCRo
Диалог — это разговор двух или нескольких лиц.
Диалог состоит из взаимосвязанных реплик собеседников (вопросов, ответов, возражений .
Реплика — каждое отдельное высказывание лиц, принимающих участие в диалоге.
Каждая реплика пишется с новой строки, с заглавной буквы, перед репликой ставится тире.
В диалоге кроме реплик также могут присутствовать слова автора. Между репликой и словами автора ставится тире. Слова автора после реплики пишутся со строчной буквы.
Если слова автора стоят перед репликой, то после них ставится двоеточие
Составьте диаог на тему "Спортивные игры"

3.
7клас. Ук. літ.
Ліризм поезій А.Малишка.

https://www.youtube.com/watch?v=xxYNSNrIN7k
https://www.youtube.com/watch?v=ySfF6Gmk0Dk
https://www.youtube.com/watch?v=_yyQnX33fac
https://www.youtube.com/watch?v=7j0-vOsrqkI
Опрацюйте завдання сто. 263, 265.
Вивчіть напам"ять вірш А. Малишка. ( на ваш вибір)


4.
9клас. Зар.літ.
Розповідь о зворушливе і тагічне кохання сина мільйона до дочки бідного італіійсього емігранта.
Чеез віки з любов"ю
https://www.youtube.com/watch?v=ZxuQtdzU23s
https://www.youtube.com/watch?v=P389IDcKe-s
https://www.youtube.com/watch?v=L3fqd6bTMrE
https://www.youtube.com/watch?v=ZxuQtdzU23s
Опацюйте завдання, стор.901.
Напишіть свою історію кохання.

5.
7клас.Зарр. літ..
Контольна робота. за розділами "Світова новела"  та " Сучасна література"

Завдання 1 – 6 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит.
1.      Талановитими авторами новел НЕ були
А) Е.Гофман; б) К.Дойл; в) В Стефаник; г) А.Чехов
2. Який різновид новел порушує важливі питання сенсу буття людини?
А) гумористична; б) філософська; в) психологічна; г) фантастична
3. У новелі «Дари волхвів» Різдво є символом
А) любові; б) надії; в) безкорисливості; г) духовності
4. У творі Г.Уеллса «Чарівна крамниця» Джип сприйняв відвідування крамниці як
А) покарання батька; б) здійснення своїх мрій; в) прикрий випадок; г) звичайний епізод
5. Образ Будди у творі Р.Акутагави» Павутинка» уособлює
А) справедливість; б) терпеливість; в) покарання; г) любов
6. У 1935 році Кікуті Кан заснував премію імені
А) Г.Уеллса; б) О.генрі; в) Р.Акутагави; г) І.Такубоку

  Завдання 7- 9 передбачають установлення послідовності / відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит.
7. Встановіть сюжетну послідовність реплік в оповіданні Г.Уеллса «Чарівна крамниця».
   А «Тату, а мені ця крамниця подобається!»
   Б «Я хотів би купити своєму хлопчикові кілька простеньких іграшок»
   В «Якби вони не марширували, я б їх і не любив!»
   Г «А знаєш, ти славний хлопчик!»
8. Установіть відповідність між назвою твору і уривком.
   1 «Дари волхвів»               А «Небезпека минула. Ви перемогли»
   2 «Останній листок»         Б «У раю бралося до полудня»
   3 «Чарівна крамниця»       В «Ніхто не знає, сер, що ховається в людини за її
                                                      добропристойною подобою»
   4 «Павутинка»                   Г «Бідолаха, у двадцять два роки він мав годувати сім’ю!»
                                                Д « З тяжким серцем супроводив я свого приятеля»
9.  Установіть відповідність між персонажем і художньою деталлю
   1 Джип                                А один долар і 87 центів
   2 Сью                                   Б золотий годинник
   3 Берман                              В чисте полотно
   4 Делла                                Г штат Каліфорнія
                                                Д скляні кульки
                                                         
Завдання 10 - 12   відкритої форми.
10. Доведіть, що «Павутинка» Р.Акутагави – новела.
11. Які проблеми порушує Г.Уеллс у новелі «Чарівна крамниця»? Що взяли б ви з собою з чарівної крамниці? Поясніть, чому?
12. Твір (обсяг – до сторінки) за вивченими новелами на одну з тем.
       На які дива здатна любов?
       Як зберегти світло Різдва у своїй душі?
       Коли й кому потрібна павутинка?
       В чому сила і краса лотоса?


6. 
11клас.Зар.літ.
Найвидатніші здобутки світової літератури доби античності, Середньовіччя, Відродження
Пееглньте відео дл повторення
https://www.youtube.com/watch?v=dfCcfWcpIEA
https://www.youtube.com/watch?v=bM0jW7w_q-A
https://www.youtube.com/watch?v=ejmc6pz5uSU
https://www.youtube.com/watch?v=-WxugTj74_k
https://www.youtube.com/watch?v=fpUZ72Xuk9I
https://www.youtube.com/watch?v=0dm8NMfeCk8
Опацюйте завдання. сто. 249.

7.
9клас. Рос. мова.
Особенности текстов разных стилей.
Просмотрите видео
https://www.youtube.com/watch?v=oIPjclzi2FA
https://www.youtube.com/watch?v=_fu74CK16v4
Ознакоьтесь с содержанием статьи учебника,п.65.
Выполните упр. 398,406.


07.05.2020

1.
5.клас.Зар. літ.
Контрольна робота за розділом "Сучасна література . У колі добрих друзів"
Опрацюйте завдання на стор.252.

2.
6клас. Зар. літ.
Крістіне Нестлінгер."Конрад, або Дитина з бляшанки".
Біографія письменниці
https://www.youtube.com/watch?v=kF3aTF0LFkg
Знайомство із змістом твору
https://www.youtube.com/watch?v=8eqy6ouGURk
1. Чи сподобалася вам повість Крістіне Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки»
2. Чи все було зрозуміло? Які виникли запитання під час читання твору?

3.
11клас. Укр. мова.
Збиання необхідної інформації й допоіжного атеріалу, написання , удосконалення, виголошування тексту оцінювального жанру. Аналіз і самоаналіз.
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=Rai7gqHGEcA
Опрацюйте завдання п.7.
Розгляньте таблицю, со.19,20.
Виконайте завдання: впр. 5,7.
Напишіть власне висловлювання оцінювального жанру стосовно даного тексту.





06.05.2020

1.
8клас.Зар.літ.
Ідея поваги й любові до людини. Сіейні цінності у творі " Буба: мертвий сезон."
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=AowxPJUzm7U&t=9s
https://www.youtube.com/watch?v=Go--hhWosfg

Ознайотесь з правилами складання плану
1.План складається в довільній формі питальними чи розповідними реченнями або у змішаному вигляді.
2. Уважно прочитайте текст, визначте головну думку.
3. Поділіть текст на смислові частини, визначте мікротеми.
4. Сформулюйте пункти плану.
5. Спробуйте переказати текст, керуючись складеним планом.

Сккладіть план роману.

2.
11клас.Укрїнська література.
В.Діброва." Андріївськкий узвіз".
Опрацюйте завдання
1. Яке враження справив на вас прочитаний роман? Які емоції викликав?
2. Визначте тему та ідею твору, поставлені в ньому проблеми.
3. Які етапи життя людини зображує автор на п'яти «зупинках» у подорожі свого героя?
4. Схарактеризуйте головного героя твору: його характер, ставлення до близьких людей, роботи, творчості.
5. Що спільного в поведінці, звичках, думках і почуттях героя на всіх п'яти «зупинках»? Що відрізняється? Що вплинуло на формування його особистості? Які вибори, що він зробив у житті, стали визначальними?
6. Назвіть і схарактеризуйте другорядних героїв твору. Як вони вплинули на життя головного героя? Чий вплив ви вважаєте найбільш значущим?
7. Як ви вважаєте, чи вдалося героєві осмислити свій земний шлях і визначити те, що мало в його житті справжню вартість? Поясніть свою думку.
8. Чи позначилося, на вашу думку, на творі те, що його автор відносить себе до «покоління, що не відбулося»? Якщо так, то яким чином


3-

4.
7клас. Укр.мова
Контрольний дитант.
"Лелеки"
Прослухайте текст диктанту.
Запишіть текст.Будьте уважні.
Бажаю удачі.


5.
9клас.Зар.літ.
Е,В,Сігел " Історія одного кохання"
Перегляньте відео
Прочитайте статтю підручника, стор.292.
Опрацюйте завдання, стор.294.
Ознайомтесь із змістом роману " Історія одного кохання".

6.
7клас.
Позакласне читання. Воннегут К. "Брехня".
Перегляньте відео
Ознайотесь із зістом роману "Бррехня".


05.05.2020.

1.
11клас.Укр.літ.
В. Діброва. "Андріївський узвіз".
Прочитайте роман В. Діброви «Андріївський узвіз».
Опрацьовуємо прочитанеууу
1. Яке враження справив на вас прочитаний роман? Які емоції викликав?
2. Визначте тему та ідею твору, поставлені в ньому проблеми.
3. Які етапи життя людини зображує автор на п'яти «зупинках» у подорожі свого героя?
4. Схарактеризуйте головного героя твору: його характер, ставлення до близьких людей, роботи, творчості.
5. Що спільного в поведінці, звичках, думках і почуттях героя на всіх п'яти «зупинках»? Що відрізняється? Що вплинуло на формування його особистості? Які вибори, що він зробив у житті, стали визначальними?
6. Назвіть і схарактеризуйте другорядних героїв твору. Як вони вплинули на життя головного героя? Чий вплив ви вважаєте найбільш значущим?
7. Як ви вважаєте, чи вдалося героєві осмислити свій земний шлях і визначити те, що мало в його житті справжню вартість? Поясніть свою думку.

8. Чи позначилося, на вашу думку, на творі те, що його автор відносить себе до «покоління, що не відбулося»? Якщо так, то яким чином?

2.

8 клас.Рос. мова.
Контрольное чтение молча. "Дело книжное".
Прочитайте текст "Дело книжное". стр. 244.
Вьіполните задания, стр. 245.

3.
9 клас. Рос. мова
" Особенности официально-делового стиля"
Просмотрите видео
Прочитайте материал учебника, п. 63-65.стр.236.
Запомните особенности официально-делового стиля,стр 235.
Дополните таблицу. Упр.406, стр. 237.,стр.237.
Вьіпполните задание.Упр.407,стр.237.


04.05.2020

1.
7.клас. Укр. мова.
НЕ і Ні різними частинами мови.
Перегляньте відеоурок
https://uroky.com.ua/sposoby-tvorennja-pryslivnykiv/
Опрацюйте п.50, розгляньте таблицю на стор.540
Виконайте впр. 533, 534.

2.
11 клас. Укр.мова.
Оцінювальні жанри.
Перегляньте відеоуоок
https://www.youtube.com/results?search_query=11+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81.+%D0%A3%D0%BA%D1%80.%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0.++%D0%9E%D1%86%D1%96%D0%BD%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96+%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D1%80%D0%B8.
Опрацюйте п. 58, стор.197,
Виконайте завдання 4, на стор. 198, 5, 7, стор.200


3.

10 клас. Зар. літ.
Мо Янь."Геній".
Ознайотесь з творчістю Мо Яня ( 292-295)
Виконаайте завдання на стор.296.
Перегляяньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=TdCV52C-XJU
Опрацюйте завдання,стор.302.

4.

5 клас. Зар. літ.
Туве Янсон. Інші пригоди Мумі Тролів.
Перрегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=KQ5JjKYw-Do
https://www.youtube.com/watch?v=6Lrm3Ik8iVA
https://www.youtube.com/watch?v=3aqrBaBotZM
Виконайте завдання,стор.245.
Прочитайте уривки повісті, ст.246-250.
Опрацюйте завдання на ст.250.
Підготуйтесь до контрольної роботи з теми "Сучасна література"

5.

6 клас.Зарубіжна література.
Міхаель Андреас Гельмут Анде."Джим Гудзик машиніст Лукас"
Ознайомтесь з біографією письменника.
https://www.youtube.com/watch?v=VtWw1S_W0NU
https://www.youtube.com/watch?v=7fSzeb2wrfg
Перегляньте буктрейлер
https://www.youtube.com/watch?v=YotPVAugzTI
Прочитайте статтю підручника. ст.240.
Прочитайте уривок твору, ст.242,
Опррацюйте завдання,ст.243.

6.

7клас.Українська література
А.Малишко. " Чом сказати сам не знаю".
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=QMqMGXtkRBE
Прослхайте поезію
https://www.youtube.com/watch?v=TthQ44dpg5
Опрацюйте завдання, стор.265,266.


7.

8 клс.Зарубіжна література
Барбара Космовська. " Буба".Мертвий сезон"
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=6gBw9P-yMnw
Прослухайте відгук вашого ровесника про книгу
https://www.youtube.com/watch?v=OJnSiwi9y6w
Прочитайте і ви цю захопливу історію, вам сподобається.
1. Підготуйте розповідь про  сімейні цінності своєї родини.

2. У вас, я гадаю, є свої улюблені сучасні автори. Розкажіть про них, презентуйте твори, які ви читаєте. Форма представлення будь-яка: презентація, буклет, буктрейлер, усна розповідь, міні-твір.

30.04.2020

1.
5 клас. Зар. літ.
Туве Янсон. " Капелюх чарівника". Чарівничість художнього світу твору.
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=bKgo0SKSMio

Виконайте завдання
1. Прочитати казку Туве Янсон «Капелюх чарівника».( підручник)
 2. Намалювати власні ілюстрації до казки.
 3. Скласти міні-тест до прочитаної казки.

2.

6 клас.Зар. літ.
Астрід Ліндгрен. " Міо, мій Міо".
Перегляньте відео
Ознайотесь з біогафією і творчістю письменниці. (стор.226-228)
Виконайте завдання ( стор. 228)
Прочитайте уривки повісті ( стор 228-236)
Перегляньте фільм, вам сподобається.

3.

11 клас. Укр. мова.
Оцінювальні жанри
Перегляньте відео
Опрацюйте теоретичний матеіал підручника (стор. 197)
Викконайте вправи 1( а,б),2

29.04.2020

1.

8 клас. Зар.літ.
Річард Бах " Чайка Лінгвінстон ".Ознаки притчі у творі.
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=quRS7_qi7F4
Опрацюйте завдання на стор. 313-314.

2.

11 клас. Укр.літ.
Галина Погутяк."Потапити в сад"
Ознайомтесь з біогафією письенниці. стор.243.
Прочитайте оповідання "Потапити в сад" , стор.244.
Прослухайте
https://www.youtube.com/watch?v=vg9tOer5N64
Виконайте завдання на стор.248,використовйте інформацію на стор.248.

3.

9 клас. Зар. літ.
Гарпер Лі. " Убити пересмішника"
Проблема входження молоді в дорослий світ.
Ознайотессь з творчістю письменниці.
https://www.youtube.com/watch?v=ikeYTuZ5mQY
Читайте і насалоджуйтесь.
https://www.youtube.com/watch?v=oOFGq-zkBA8
Дайте відповіді на питання:
Які риси характеру притаманні Всевидько?
- Які відносини були у неї з її братом?
- Чим захоплювалася мала дівчинка?
- Як Джин-Луїза ставалися до школи (навчання)?
- Як склалися її відносини з молодою учителькою?
- Чому Всевидько не змогла порозумітися з тіткою Олександрою?
- Які «незручні питання» Всевидько ставить дорослим?

- Які відповіді задовольняють дівчинку?

4.

7 клас .Зар.літ.
Категорія "художність" в оцінці творів масового мистецтва.

Художність — це складне поєднання творчих і професійних якостей, які визначають кінцевий результат праці творця в мистецтві. Художність безпосередньо пов'язана з творчою свободою, оригінальністю, смаком, почуттям міри автора у висвітленні теми

В поняття художності вкладається два значення: родова ознака мистецтва з властивою йому образністю пізнання та співпереживань і міра естетичної досконалості твору, відповідність його змісту і форми. Категоріальна широта і багатозначність цього поняття щодо характеристики мистецтва не повинна зводитися до якоїсь його риси чи ознаки в окремому виді мистецтва. Є тут і певна невизначеність, хоч добре відомо, що художність стає істинною там, де маємо високий вияв таланту, пере-твореність у виразний естетичний знак змісту і форми, витонченість смаку і майстерність митця.
Опрацюйте завдання на стор.272.




28.04.2020

1.

11 клас. Укр.літ.
Галина Пагутяк " Потрапити в сад"


Сучасна література — живий процес, складний і різноманітний. Важливо, шо в цьому процесі, попри різноманітність, зберігається духовна спадкоємність кількох поколінь та підтримується міцний зв'язок із національною культурною традицією. Сучасна українська література знаходиться на тому ж етапі розвитку, як і Україна. Вона підростає, хоча базується на фундаменті, який ніхто не зміг зруйнувати. До цих пір українці з деякою байдужістю 
ставилися до літератури. Але це змінюється, письменники нашого часу не просто люди, що пишуть для себе, це суспільно значущі творці, які розвивають Україну.
1. У чому причина неготовності українців зосередитись на нашому мистецькому продукті, а не шукати закордонних книжок?
2. Чи проблема в несприйнятті української як рідної мови?
3. Чи закладено відсторонення від української літератури ще зі школи?

Чому твір «Потрапити в сад» написаний у жанрі новели?

Автор. «Потрапити в сад» містить рідкісний для мене жанр оповідання. Їх дуже важко писати, це надзвичайне напруження сил. Тому в нас так багато графоманів, які пишуть романи, але не годні написати пристойної новели, а саме вона виявляє творчу потенцію і ніщо інше. Я мала видіння про сад посеред гамірного міста, як острів, що його омиває суєтне життя. На той час я мешкала в Урожі, виховувала малу доньку, і в мені дозрівав новий світ. Сад асоціюється в мене з моделлю сімейного щастя й ідеального істинного буття в єднанні з природою. Але цей світ співвідноситься з реальним (місто). Мій герой так і не потрапляє до саду, території, яка залишається недосяжною для вільної людини.
Прочитайте новелу «Потрапити в сад»

 Як часто Ви відвертаєтеся від жебраків, інвалідів, безпритульних, зневажаєте їх?
 А чи можуть ці люди бути жертвами непереможних обставин?
Головний герой — Грицько, невезучий, та є у нього свої поняття про гордість і честь, товариську взаємодопомогу, тяга до книг й філософських роздумів про життя. Такий же й Микольцо. Зворушує їхнє ставлення один до одного, до собаки, до духовних цінностей.

Опрацюйте матеріал підручника.

2.

8 клас. Рос.мова
Синтаксичесий разбор простого предложения


Выполните частичный синтаксический разбор простого предложения по следующей схеме:
выпишит грамматическую основу.
Выпишите осложнение, если оно есть.
Охарактеризуйте предложение по:
цели высказывания;
интонации;
по наличию/отсутствию обоих главных членов предложения;
по наличию/отсутствию второстепенных членов предложения;
по наличию/отсутствию осложнения.
Если предложение осложнено однородными членами, запиши их в поле ввода через запятую.
Перепишите предложения, расставь знаки препинания.
Пример:
«Ребёнок, заснувший у меня на руках, внезапно проснулся».
Грамматическая основа — ребёнок проснулся.
Осложнение — заснувший у меня на руках.
Предложение повест., невоскл., двусост., распростр., осложнено обособленным определением.
1. Васька сходи в магазин за молоком.
Грамматическая основа —
Осложнение —
Предложение , , , , осложнено .

2. По-видимому что-то горит.
Грамматическая основа —
Осложнение —
Предложение , , , , осложнено .


3.

9 клас.Рос. мова
Текст. Стилистический анализ теста
• Что такое текст?
• Какие признаки текста вы знаете?
• Как в тексте достигается смысловая цельность
Необходимым условием для этого является знание правил построения связной (монологической) речи и сформированного практически понятия о связном тексте.

Работа над стилистическим анализом текста поможет вам проверить свои знания о стилях литературного языка, поможет ответить на вопрос, почему названные при разборе признаки стиля и их сочетание более уместны в данном стиле, а не в другом.
Стилистический разбор текста включает и элементы лингвистического анализа: наблюдение над особенностями композиции, средствами связи предложений, способами передачи авторского отношения в текстах разных стилей.
Каждый из предложенных текстов может быть разобран по следующей схеме:
1) Основная функция, задачи речи. Есть ли дополнительные функции?
2) Сфера применения, жанр. (Может быть указана речевая ситуация.)
3) Монологическая или диалогическая речь.
4) Из художественного произведения взят пример данного стиля или нет (особенно в разговорном)? Если пример взят из художественного произведения, то объяснить своё решение.
5) Какие из перечисленных особенностей характерны для данного отрывка: непринуждённость — официальность; точность, ясность — расплывчатость, неопределённость; образность — отсутствие образности; эмоциональность — бесстрастность; объективность — субъективность.
6) Языковая специфика: лексика, фразеология, грамматика (привести примеры из отрывка).
7) Вывод: какой стиль?

Разбор примеров стиля художественной литературы может идти по предложенной схеме, но может и отступать от неё и начинаться с лексики или жанра (сферы употребления), если функций несколько и выделить главную без предварительного анализа сложно.

 Из художественных произведений, изучаемых на уроках литературы, подобрать отрывок, представляющий собой текст.
Выполнить стилистический анализ данного отрывка (письменно).


27.04.2020
1.
7 клас Укр.мова
Частка як слжбова частина мови

Лінгвістичний аналіз
 Порівняти два речення. У якому з них виражений додатковий значеннєвий відтінок? За допомогою якого слова він виражений?
Сьогодні до нас приїдуть друзі
Невже до нас сьогодні приїдуть друзі

Проаналізувати, які дієслівні форми використані в реченнях. З якою метою використані частки?
Приїхали б сьогодні наші друзі!
Нехай зустрінуть хлопці наших друзів біля школи
утворює умовний спосіб
утворює наказовий спосіб
             
Дослідження-конструювання
Скласти речення з кожною часткою, наведеною в дужках. У яких з речень частки надають певного відтінку підмету, а в яких — присудку?

1. Мій товариш задумався (навіть, тільки, ось, хіба). 2. Однокласник заперечив (невже, саме, не, авжеж). 3. Навчальні досягнення учнів покращилися (-таки, чи, справді, нехай).

Мовний практикум
 За допомогою часток утворити форми умовного та наказового способів дієслів. Скласти з ними речення. Обґрунтувати, частки якого розряду за значенням необхідно використати.
Дякувати, думати, прикрасити, зустріти.

 Скласти по два речення зі словами так, може, точно, просто, усе так, щоб в одному з речень ці слова виступали повнозначними, а в другому — часткою.
Виконайте завдання
 Відновлення тексту

 Прочитати, придумати заголовок. Про які моральні чесноти йдеться в тексті? Записати висловлення В. Скуратівського, уставляючи необхідні за змістом частки з довідки. Пояснити значення використаних часток.

...так зроду — віку й існував тісний взаємозв’язок: батьки намагалися передати в спадок своїм дітям ... тільки варті уваги навички до праці, а й залишити добру пам’ять про самих себе. Діти ... мали за обов’язок дотримуватися й далі розвивати родовідні звичаї.

... ...  могло трапитися, що вироблені протягом сторіч звичаї, на яких виховувалося . одне покоління, могли так швидко підмінитися масовою бездуховністю. Мусимо.... зізнатися, що багато завинили й ми самі. Десь ... недовчили своїх дітей, у чомусь проґавили, не стали на захист своїх духовних цінностей. При нас ... цуралися діти пісні й рідної мови. Але ж загальновідомо, хто злегковажив ... найбільшою святістю — одцурався своєї мови, своїх традицій, той врешті — решт знехтує й синівським обов’язком перед батьками.

Довідка: ось, не, ж, як же, не, таки, же, справді, бодай.

2.

11 клас Укр.мова
Збирання необхідної інформації , написання тексту діалогічного жанру

Діалогічне мовлення
Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог — обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми.
Діалог-полеміка, дiалог-дискусія, самостійне визначення теми і змісту діалогу.
Бесіда на професійну тему. Телефонна ділова розмова.
Оберіть тему, що вас цікавить.
Складіть діалог відповідно до запропонованої ситуації; діалог — обмін думками, враженнями;
визначає тему діалогу і його зміст; висловлює свою думку, добираючи цікаві, переконливі аргументи на захист своєї позиції, у тому числі і з власного життєвого досвіду, змінюючи свою думку в разі незаперечних аргументів іншого;
дотримується норм української літературної мови та правил мовленнєвого етикету;
оцінює текст з погляду його змісту, форми, задуму і мовного оформлення.
складає запитання до прес-конференції.


3.
10 клас.Зар.літ
Паоло Коельйо. " Алхімік"

Що таке постмодернізм? (Цілісний, багатозначний, динамічний, залежний від соціальних і національних особливостей комплекс мистецьких, філософських, науково-теоретичних уявлень. твір П. Коельйо відповідає цим ознакам.)


· Що називають притчею? (Притча — невелика повчальна алегорична оповідь, у якій опосередковано, приховано (підтекстово) присутня мораль. Притча — це повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, що має на меті викласти духовні чи моральні істини. Основою цього жанру є алегорія; головним завданням — моральне або релігійне повчання. Цей жанр поширений у Євангелії, оскільки в алегоричній формі виражає духовні настанови (притчі соломонові).)

· Поясніть значення слова алхімія. (Донауковий напрям у розвитку хімії, що виник у Єгипті у IV-III ст. до н. е., головною метою якого було здобуття філософського каменядля перетворення неблагородних металів на золото та срібло й отримання еліксиру довголіття.)


— Роман «Алхімік» Коельйо написав 1988 р . після паломництва до Сантьяґо де Компостела. Випадкова зустріч в Амстердамі привела письменника до католицького ордену RAM, створеного ще 1492 р. Тут Коельйо почав розуміти мову знаків і передбачень, що траплялися на людському шляху. Відповідно до ритуалу шляху орден спрямував його у паломницьку подорож Здолавши 80 км легендарною стежкою прочан, Коельйо описав цю подорож у першій книзі — «Паломництво» (1987). За нею з’‎явився «Алхімік»: «Уся моя книжка заснована на стародавній перській легенді, яку написав у Римі». Свого часу цю легенду використав Хорхе Луїс Борхес, аргентинський письменник, як сюжет для одного зі своїх оповідань.


Описуючи шлях головного героя і його духовне збагачення на цьому шляху, Коельйо застосував символічну мову, яка допомогла змалювати людину, її життя й її мрії. «Провідна думка моєї книги «Алхімік» — у фразі, яку, звернувшись до пастуха Сантьяґо, вимовив цар Мельхіседек: «Коли ти чого-небудь забажаєш дуже сильно, увесь Всесвіт допомагає.


· Продовжте речення:
• «У творі П. Коельйо мене вразило...»;
• « Мені припала до душі думка...»;
• «Для мене відкрилася сучасна література як...».
Доберіть цитати до характеристики образу Сантьяґо (за «Алхіміком» П. Коельйо).

4.
5 клас
Туве Янсон. "Капелюх чаівника"

1. Швеція – чарівна країна казок та міфологічних істот.
2. Фінляндія – країна Санта-Клауса та Туве Янсон.
3. Туве Янсон – відома швецька художниця та письменниця.
4. Чарівна долина Мумі-тролей 


За свої казкові твори Туве Янсон отримала високі відзнаки різних країн:

·      Премія імені Нільса Хольгерсона кращому дитячому письменнику року (1953);
·      Медаль Г.Андерсена за внесок у розвиток дитячої літератури (1966);
·      Премія Шведської академії мистецтв (1972);
·      Золота Президентська медаль Фінляндії (1976);
·      Почесне звання доктора мистецтвознавства університету Гельсінкі (1978);
·      Премія імені Сельми Лагерлеф за внесок у літературу (1993);
·      Літературна премія Американо-Скандинавського культурного фонду.(1996).
З 2002 року у Фінляндії засновано премію імені Туве Янсон, яку вручають письменникам, котрі пишуть для дітей.

Виконайте завдання
 1. Намалюйте власні ілюстрації до казки.
 2. Складіть міні-тест до прочитаної казки.

5.
6 клас. Зар. літ.
Р.м. " Том і Кліві"


Порівняння героїв

Коли ми порівнюємо різних героїв твору, то знаходимо їхні відмінні риси характеру та спільні ознаки.
Відмінні риси
Вік: Том — дитина, а Кліві — доросла людина
Том — представник «майбутнього людства», а Лірой Кліві — пересічна людина
Том потрапив у незвичайну пригоду добровільно, а Кліві — через космічну аварію
Усвідомленість дій: Том діяв майже підсвідомо, підкоряючись натовпові, а Кліві — свідомо, обмірковуючи кожен свій крок
Об’єкт порятунку: Том рятує залишки культури, а Кліві — власне життя
Сутність конфлікту: у творі «Усмішка» — між Томом і натовпом городян, цивілізацією та варварством. У творі «Запах думок» — між Кліві та позаземною фауною
Спільні риси
В обох творах події відбуваються у майбутньому
Том і Кліві є жертвами технічної катастрофи (Том — з постапокаліптичного майбутнього, а Кліві пережив аварію на поштовій ракеті)
Обидва герої не підкоряються обставинам та перемагають їх
Наявність зовнішнього конфлікту, сутність якого викладено у відмінних рисах героїв
Наявність внутрішнього конфлікту та критичне ставлення до дійсності

 На основі цих даних напишіть невеликий твір.

6.

7 клас Ук.літ.
Андрій Малишко." Пісня про рушник"

Прочитай біогафію письменника у підчнику. 

Прослухайте пісню
1. Проаналізуйте, якою в спогадах ліричного героя постала мати. Відповідаючи, цитуй уривки з пісні.
2. Поясніть, якого символічного значення набуває у творі образ рушника.
3. Прокоментуйте, як ви розумієте зміст останньої строфи пісні.
4. Охарактеризуйте ліричного героя. Яким він постає у твоїй уяві? Який його настрій? Чим він викликаний?
5. Розкажіть, який настрій викликав у тебе цей твір.
6. Назвіть художні засоби пісні та поясни їх роль. Які з них справили на тебе найбільше враження і які асоціації викликали?
7. Визначте, які засоби допомогли авторові досягнути милозвучності й задушевності. Відповідаючи, цитуй уривки з твору.
8. Визначе мотив пісні.
9. За біографічною статтею про А. Малишка перекажи епізоди, які тобі запам'яталися найбільше.
10. Навчіться виразно читати вірш „Пісня про рушник” або вивчи його напам'ять (за бажанням).
11. За джерелами в Інтернаті або в бібліотеці знайди інформацію про історію створення пісні „Стежина”. Підготуй усне повідомлення на наступний урок.


7.
8 класс Зар. літ.
Річад Бах."Чайка Джонатан Лівінгстон"


Джонатан залишив земний світ і продовжив шлях вдосконалення.

– Що ж він, а разом із ним ми зрозуміли? (Разом з Джонатаном ми розуміємо, що в цьому світі немає нічого неможливого, все залежить лише від сили духу і спрямованості ідей.)
 – Яким є головний конфлікт повісті? (Конфлікт між сірою масою людей (Зграя) та особистістю (Джонатан)

– Як вирішується цей конфлікт в повісті? (Зграя вважає, що вони не здатні пізнати сенс життя, бо він недосяжний, вони кинуті у цей світ лише для того, щоб їсти та жити доти, доки вистачить сил. З цим категорично не згоден Джонатан, яким керує жага пізнання: «Тисячі років ми рискаємо в пошуках риб’ячих голів, але зараз нарешті стало зрозуміло, навіщо ми живемо: щоб пізнавати, відкривати нове, бути вільними».)

– Визначте основну ідею твору. ( Жити – це не боятися робити щось нове, розвиватися, самовдосконалюватися, не стояти на місті, постійно йти вперед.)

– Чому для розкриття головної ідеї Р. Бах звернувся до образу чайки? (Тому що тільки в польоті ми уявляємо собі абсолютну свободу, сяяння безкраїх небес і п’янливо-чисте холодне повітря. А хто як не чайка є найяскравішим втіленням безмежної свободи!)

·  Складіть сенкани на тему «Джонатан Лівінгстон»
Приклад сенкану:
Джонатан Лівінгстон
Вільний, крилатий
Літав, навчався, вдосконавлювався
Живе, щоб відкривати щось нове
Ідея свободи





Комментариев нет:

Отправить комментарий